poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Gofry marchewkowe

Tym razem mam dla was przepis na kolejną odsłonę jednego z lepszych śniadań- gofry. Przygotowałam je w wersji marchewkowej z dodatkiem cynamonu. Do zrobienia ciasta użyłam głównie mąki pełnoziarnistej, a zamiast białego cukru, dodałam brązowego. Jest to zdecydowanie zdrowsza odsłona tradycyjnych gofrów.




Składniki na 6 sztuk:

  • szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej typ 650
  • 1/4 szklanki brązowego cukru
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka cynamonu
  • szczypta soli
  • średnia marchewka
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki wody gazowanej
  • jajko
  • 2 łyżki oleju kokosowego*
*Użyłam rafinowanego, więc gofry nie mają kokosowego zapachu. Jeśli macie na niego ochotę, to użyjcie oleju nierafinowanego i pomińcie cynamon.
 
Marchewkę obieramy, myjemy i trzemy na tarce o drobnych oczkach.
Białko razem ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę.
Do drugiej miski wlewamy wodę, mleko, roztopiony olej kokosowy. Dodajemy żółtko i cukier. Miksujemy do połączenia składników. Dodajemy przesiane mąki oraz startą marchewkę, proszek do pieczenia i cynamon. Ponownie miksujemy tylko do połączenia składników. Na koniec do ciasta dorzucamy ubite białka i całość mieszamy łyżką.
Gofry pieczemy w nagrzanej gofrownicy. Czas pieczenia zależy od mocy gofrownicy- moim wystarczyło 6-7 minut przy 1200W.
Podajemy od razu.
Smacznego:)

9 komentarzy :

  1. Zdecydowanie zbyt rzadko wyciągam gofrownicę! Cudne gofry :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Marchewkowych jeszcze nie jadłam, ale jestem pewna ich wspaniałego smaku :) Wyglądają super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Marchewkowych jeszcze nie jadłam, ale jestem pewna ich wspaniałego smaku :) Wyglądają super :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Marchewkowe są pyszne :)
    http://iwonka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochamy gofry w kształcie serduszek <3 Bardzo chętnie zrobimy je w najbliższym możliwym czasie :)
    P.S. Jaki model aparatu masz? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe goferki i ta marchewka z cynamonem...Takich jeszcze nie próbowałam...

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka