środa, 9 marca 2016

Naleśniki drożdżowe

Jak pewnie zdążyliście zauważyć kocham smażyć i jeść naleśniki. Na blogu pojawiło się już ponad 20 przepisów, a dzisiaj mam dla was kolejny. Tym razem mam dla was naleśniki drożdżowe na pszennej, pełnoziarnistej mące.  Ich przygotowanie prawie niczym nie różni się od tradycyjnych naleśników. Drożdżowe muszą mieć czas na wyrośnięcie i być nieco dłużej smażone, bo ciasto jest gęste.
Do naleśników wspaniale pasuje biały ser, czekolada i kiwi.



Składniki na 9 sztuk:
  • 2/3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2/3 szklanki mąki pszennej typ 650
  • szklanka wody gazowanej
  • szklanka mleka
  • 10g drożdży
  • łyżeczka cukru
  • jajko
  • 2 łyżki oleju
W szklance ciepłego mleka rozpuszczamy drożdże i cukier.
Do miski przesiewamy mąki. Dolewamy wodę, mleko i olej. Wbijamy jajko i całość miksujemy, aż do uzyskania gładkiego ciasta. Pozostawiamy je do wyrośnięcia na około 30- 40 minut.
Po tym czasie zaczynamy smażyć naleśniki na delikatnie natłuszczonej patelni. Ciasto jest nieco gęściejsze od tradycyjnego, więc potrzebuje więcej czasu na upieczenie.
Smacznego:)

6 komentarzy :

  1. Drożdżowych naleśników jeszcze nie jadłyśmy :) Kiwi nadaje im pięknego wyglądu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dość że drożdżowe, to w dodatku z kiwi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Drożdżowe? Nie próbowałam, ale fenomenalnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie sądziłem, że ktoś robi drożdżowe naleśniki. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam drożdżowych naleśników i nawet nie wiedziałam, że takie istnieją :D

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka