wtorek, 7 lipca 2015

Krem agrestowy

Krem agrestowy przygotowałam z myślą o bułeczkach, które za parę dni pojawia się na blogu.
Ugotowanie takiego kremu w domu jest dziecinnie proste i zajmuje bardzo mało czasu. Dłużej chyba zeszło mi z pozbieraniem agrestu z ogródka;)
Krem jest idealnie gładki, gęsty, słodko- kwaśny, tak jak agrest. Możemy dodać go do naleśników, placuszków, różnych ciast czy bułeczek.


Składniki:
  • 600g agrestu
  • 1-2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej+ trochę wody*
  • 3 łyżeczki cukru
*Ilość mąki ziemniaczanej należy dostosować do własnych upodobań. Ja użyłam dwóch łyżek i krem wyszedł bardzo gęsty.

Agrest dokładnie myjemy, blendujemy na gładką masę i przecieramy przez sitko, aby pozbyć się ziarenek.
Owoce przelewamy do garnka, dodajemy cukier i gotujemy, aż się rozpuści.
W szklance mieszamy mąkę z niewielką ilością letniej wody. Wlewamy ją do agrestu i gotujemy do zgęstnienia, energicznie mieszając.
Krem przechowujemy w szczelnie zamykanym słoiczku w lodówce.
Smacznego;)

5 komentarzy :

  1. Niestety nasze drzewko agrestowe jest marniutkie już od kilku lat :/ Chyba musimy kupić trochę agrestu na taki krem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na naszym drzewku na szczęście jest cała masa owoców:)

      Usuń
  2. Wygląda super, a przepis jest bardzo ciekawy :) Agrest mam na kraczkach i póki co jem głównie na surowo :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka