czwartek, 30 kwietnia 2015

Placki z awokado

Placuszki z awokado "chodziły" za mną już od dłuższego czasu, wiele razy widziałam je na innych blogach. W końcu nadszedł ten dzień, w którym postanowiłam je zrobić. Oczywiście, mimo tego, że w internecie podobnych przepisów jest niemało, postanowiłam stworzyć swoje własne, unikalne placuszki. Muszę przyznać, że efekt mojej pracy jest bardzo zadowalający, bo okazały się być one mięciutkie, dość puszyste i bardzo smaczne.
Placuszki podałam z syropem klonowym i kiwi, które niedawno wróciło do łask, głównie za sprawą pysznego koktajlu, na który przepis możecie znaleźć tutaj.




Składniki na około 12 placuszków:

  • pół bardzo dojrzałego awokado
  • 2 jajka
  • 1/3 szklanki mąki ryżowej
  • 1/3 szklanki mąki kukurydzianej
  • 2/3 szklanki mleka
  • łyżka kakao
  • łyżka cukru/ ksylitolu
  • proszek do pieczenia
Awokado dokładnie blendujemy. Do masy dodajemy pozostałe składniki i ponownie miksujemy. Jeśli ciasto będzie zbyt gęste możemy dodać więcej mleka. Konsystencja ciasta powinna przypominać krem.
Placuszki smażymy na dobrze rozgrzanej, delikatnie natłuszczonej patelni.
Smacznego:)

Dlaczego warto usmażyć placuszki z awokado, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • awokado jest bogate w witaminy C, E, A oraz B; zawiera również likopen- przeciwutleniacz chroniący nas m.in. przed rakiem, luteinę i zeaksantynę, które bardzo dobrze wpływają na wzrok
  • mąka kukurydziana stanowi doskonałe źródło witamin B,D, E, K i A oraz potasu, sodu, wapnia, magnez i żelazo,
  • jajko jest skarbnicą witamin- A, D, E, K, B2 i B12, fosforu, potasu, wapnia i żelaza.

26 komentarzy :

  1. Ja to najbardziej lubię awokado samo w sobie, bez żadnych dodatków :) Ale Twoje placki wyglądają przepysznie i z pewnością bym takimi nie pogardziła, tym bardziej, że placków nie jadłam już od kilku dni :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi samo awokado nie smakuje. Zdecydowanie wolę je w postaci kremów czy właśnie takich placuszków;)

      Usuń
  2. Odkąd posmakowałyśmy awokado, które zostało użyte do sernika i niesamowicie zgorzkniało w piekarniku nie eksperymentujemy z tym owocem poddając go obróbce termicznej. Jednak bardzo jesteśmy ciekawe smaku tych placuszków :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam pojęcia o tym, że awokado w piekarniku może zgorzknieć. Placuszki gorzkie na pewno nie były;)

      Usuń
  3. O mamo, nigdy nie jadłam placków z awokado, ale na pewno się skuszę patrząc na zdjęcia! Cieszę się, że mój zielony koktajl tak Ci posmakował, że aż podałaś go w przepisie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, zdaj relacje po zrobieniu placuszków;)
      Koktajl był tak smaczny, że po prostu musiałam o nim wspomnieć;)

      Usuń
  4. Awokado w plackach muszę koniecznie przemycić! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie, że eksperymentujesz! Placki z awokado to brzmi pysznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie te Twoje placuszki wyglądają mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem fanką tego typu placuszków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No to teraz musisz zrobić je w kakaowej wersji, koniecznie ! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ smaczniutko dziś u Ciebie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. placuszków z awokado jeszcze nie jadłam, ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam awokado, ale w postaci placuszków jeszcze nie jadałam. Wygladają bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja za awokado jakoś do końca nie przepadam... Chyba muszę spróbować tych placków - może odczarują je dla mnie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajne te placuszki. Bardzo lubię awokado i z chęcią spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie pomyślałabym, żeby dodać awokado do masy. Bardzo kreatywne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapisuję do wypróbowania, bo na ogół kupię awokado, a poten długo zastanawiam się co z niego zrobić:) A wszelkie placuszki uwielbiam wiec to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po zakupie awokado zazwyczaj mam ten sam problem, a takie placuszki są bardzo smaczne, więc warto je zrobić;)

      Usuń
  16. Placuszki pierwsza klasa ;-) takich puszystych i delikatnych nigdy nie zrobiłam. Efekt lepszy niż zadowalający. Świetny pomysł i doskonałe proporcje. Jak zawsze... :-*

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi miło czytać takie komentarze;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszelkiego rodzaju placki są bardzo dobre i jestem zdania, że jak najbardziej można je jeść praktycznie codziennie. Uwielbiam robić te z przepisów https://basiazsercem.pl/ i wiem jak w takich daniach ważny jest odpowiedni wybór mąki. Moim zdaniem takie placuchy pasują idealnie jako śniadanie lub przekąska w ciągu dnia.

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka