wtorek, 21 marca 2017

Bułeczki pełnoziarniste z płatkami owsianymi i siemieniem lnianym

Chociaż pieczywo piekę co tydzień, to zwykle wykorzystuję te same przepisy. Najczęściej wybieram moje ulubione bułki dyniowe lub ziołowe. Jednak tym razem postanowiłam poeksperymentować i upiekłam bułki na bazie mieszanki mąk pełnoziarnistych i zwykłej mąki pszennej. Do ciasta dodałam też siemię lniane i niezastąpione płatki owsiane. Bułeczki wyszły naprawdę smaczne. Są dość miękkie i bardzo dobrze zachowują świeżość.



Składniki na 8 sztuk:
  • 300g mąki pełnoziarnistej (mieszanka pszennej, żytniej i orkiszowej|)
  • 200g mąki pszennej typ 650
  • 100g płatków owsianych
  • 50g siemienia lnianego
  • łyżeczka soli
  • 3 łyżki oleju
  • 2/3 szklanki ciepłej wody
  • 2/3 szklanki mleka
  • 25g drożdży
  • łyżeczka cukru
  • jajko do posmarowania bułek
  • płatki owsiane do posypania
Przygotowujemy rozczyn- w ciepłym mleku rozpuszczamy drożdże i łyżeczkę cukru. Odstawiamy na 10 minut.
Do miski przesiewamy mąki. Dodajemy płatki, siemię lniane, sól. Dolewamy olej wodę i gotowy rozczyn. Wyrabiamy ciasto przez kilka minut. Pozostawiamy je w ciepłym miejscu, na godzinę.
Po tym czasie formujemy z niego, w rękach, małe bułeczki i układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawiamy je do wyrośnięcia na około 30 minut. Następnie bułeczki smarujemy rozbełtanym jajkiem i posypujemy płatkami owsianymi.
Bułeczki pieczemy przez 25-30 minut.
Smacznego:)

9 komentarzy :

  1. Wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne, do masła orzechowego, awokado czy dżemu idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś wspaniałego Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły wspaniale :) Ja uwielbiam domowej roboty pieczywo - takie sklepowe (chyba że z małej piekarni) już mi w ogóle nie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu spróbować upiec jakieś niesłodkie bułki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj, bo nie ma to jak domowe pieczywko:)

      Usuń
    2. hejka ja już je jadłam niebo w buzi o tak powiem

      Usuń
  6. Mmmm bułeczki z takim składem pięknie wyglądają, cudnie pachną a jak smakują? obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają przepysznie, na jednej bym nie skończyła:)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka