poniedziałek, 5 stycznia 2015

Domowa mąka sojowa

Mąkę sojową przygotowywałam już kilka razy. Świetnie nadaje się do naleśników czy placuszków. Można pokusić się o dodanie jej do ciasta. Mąkę z soi robi się dość szybko, chociaż trzeba uruchomić piekarnik. Ma ona bardzo dobry smak, a poza tym zawiera sporo cennego białka, witamin i minerałów. Przygotowując naleśniki czy ciasta warto też zwykłe mleko zastąpić tym sojowym, aby podkreślić jeszcze bardziej jej obecność w potrawie.



Dowolną ilość soi moczymy przez noc wodzie.
Rano dokładnie płuczemy ją pod bieżącą wodą, na sitku. Następnie soje przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika. Suszymy ją w niskiej temperaturze- około 100C, najlepiej z termoobiegiem, przez około godzinę.
Gdy soja ostygnie mielimy ją partiami w młynku do kawy lub blenderem.

Dlaczego warto przygotować mąkę sojową, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach soi:
  • zawiera bardzo dużo pełnowartościowego białka oraz sporo tłuszczu,
  • jest bogata w witaminy z grupy B, fosfor, żelazo i magnez,
  • ma właściwości obniżające poziom cholesterolu.

9 komentarzy :

  1. Przyznamy, że zawsze kupujemy mąkę sojową. Soję głównie kupujemy aby wykonać domowe orzeszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczyłaś mnie tymi orzeszkami;), muszę poszukać na nie przepisu.
      Ja soję wlaśnie kupuję na mąkę i mleko:)

      Usuń
    2. Wystarczy je po namoczeniu obtoczyć w przyprawach i piec w 200' C aż do momentu gdy będą strzelać jak popcorn ;P Z ciecierzycy wychodzą naszym zdaniem jeszcze lepsze ;)

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za przepis;)

      Usuń
    4. Po namoczeniu przed pieczeniem trzeba je trochę osuszyć, w pudełku przygotować przyprawy, wsypać soję i trząść aż się wszystko dobrze wymiesza (można dać troszeczkę oliwy). U nas pieką się ok 30-40 minut. Im bardziej wypieczone tym bardziej chrupią :D SMACZNEGO :)

      Usuń
  2. I tutaj bardzo fajnie trafiłam. Ostatnio kupiłam bardzo dużo soi i teraz wiem co z niej zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój przepis ci się przyda;)

      Usuń
  3. oj, u mnie też leży trochę soi, bo oprócz mnie nikt jej nie chce jeść:(
    muszę ją przerobić na mąkę i chyba podbiorę od dziewczyn pomysł na orzeszki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zamierzam przygotować z soi orzeszki;)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka