środa, 1 kwietnia 2015

Naleśniki jagodowe

Wydaję mi się, że naleśniki stanowią na moim blogu najliczniejszą kategorie. Uwielbiam eksperymentować z różnymi rodzajami ciasta, dodawać nowe mąki albo soki owocowe. Tym razem padło na jagody. Dzięki nim naleśniki wyszły fioletowe i oczywiście intensywnie jagodowe. Po prostu raj dla podniebienia. Podczas jedzenie stwierdziłam też, że zamiast zwykłego mleka warto byłoby dodać kokosowe, smak byłby wówczas nieziemski!
Swoje naleśniczki zjadłam z serkiem wiejskim, sosem jagodowym (jagody ze słoiczka zmiksowane z jogurtem naturalnym) i płatkami kokosowymi, które jadłam pierwszy raz i bardzo mi posmakowały.





Składniki na 9 naleśników: 
  • 3/4 szklanki mąki orkiszowej i kukurydzianej (1:1)
  • 1/4 szklanki maki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki soku jagodowego*
  • szklanka mleka
  • jajko
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
*Ja użyłam domowego soku z jagód, który był słodzony, więc pominęłam cukier.

Wszystkie składniki łączymy dokładnie za pomocą miksera. Następnie smażymy cienkie naleśniki na dobrze rozgrzanej patelni, delikatnie natłuszczonej.
Smacznego:)

Dlaczego warto usmażyć naleśniki jagodowe, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • jagody są świetnym źródłem witamin C, A, PP oraz witamin z grupy B oraz selenu, cynku, miedzi i manganu; ponadto są jednymi z najlepszych przeciwutleniaczy,
  • mąka orkiszowa jest bogata w błonnik, żelazo, cynk i wapń, a także witamin z grupy B.

18 komentarzy :

  1. Nie znamy osoby, która by nie lubiła jagód! Dlatego jest to idealne wyjście na różne desery dla znajomych bo małe jest prawdopodobieństwo, że nie trafisz komuś w gust xD
    Naleśniki z tymi owocami muszą smakować wybornie no i chipsy kokosowe! też uwielbiamy xD

    OdpowiedzUsuń
  2. zazdroszczę Ci soku z jagód mmm pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie cudne. Ach jak ja czekam już na świeże jagody prosto z lasu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje zapasy się praktycznie skończyły, więc też wyczekuję sezonu jagodowego:)

      Usuń
  4. uwielbiam jagody, dlatego Twoje naleśniki do mnie przemawiają, zdecydowanie bym nie pogardziła takim śniadaniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. myślałam , że chodzi tu o nadzienie, a tu taka niespodzianka. Pieknie się prezentują ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam zapas jagód mrożonych, chętnie wykorzystam do naleśników;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha, a jaki ładny kolor! Jagody rządzą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super naleśniczki, moja córka najbardziej lubi naleśniki właśnie z dżemem jagodowym

    OdpowiedzUsuń
  9. pięknie wyszły i na pewno były bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  10. Naleśniki z jagodami to z pewnością jedne z moich ulubionych :) Pamiętam, że najlepsze jadłam w Krynicy Górskiej będąc na nartach - były ogromniaste i tak bogato nadziane jagodami, że nigdzie lepszych już potem nie jadłam. Twoje wyglądają bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie jagodowe naleśniki z pewnością były wyborne;)

      Usuń
  11. Zjadłabym z chęcią :) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  12. Rozmarzyłam się tylko o świeżych jagodach! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fatanstastyczna propozycja, chętnie skorzystam z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, mam nadzieję, że naleśniczki ci posmakują;)

      Usuń
  14. Mniam jakie pyszne te naleśniczki :-)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka