środa, 7 stycznia 2015

Naleśniki sojowe

Po przygotowaniu mąki sojowej nadeszła pora na wykorzystanie jej. Chyba łatwo jest przewidzieć, że mam dla was przepis na naleśniki. Przygotowałam je na mące sojowej i pszennej, dodałam również waniliowe mleko sojowe. Nieskromnie przyznam, że wyszły naprawdę pyszne. Naleśniki są bardzo delikatne, cieniutkie, ale też elastyczne, w dodatku mają obłędny waniliowy aromat. Mogę szczerze powiedzieć, że są one jednymi z lepszych jakie przygotowałam.


Składniki na 8 sztuk:
  • 2/3 szklanki mąki sojowej
  • 1/3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 szklanka waniliowego mleka sojowego
  • 1/2 szklanki wody gazowanej
  • jajko
  • łyżka domowego cukru waniliowego
Do miski przesiewamy mąki, wlewamy płyny, wbijamy jajko, dodajemy cukier. Składniki miksujemy, aż do otrzymania gładkiej masy.
Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej patelni. Jak zawsze przed pierwszym delikatnie ją natłuszczamy.
Smacznego;)

Dlaczego warto przygotować naleśniki sojowe, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach  kilku składników:
  • soja jest bogata w witaminy z grupy B, fosfor. potas, żelazo, magnez i wapń,
  • wanilia ma lecznicze właściwości- zawiera związki pobudzające organizm, jednak nie uzależniają one; ciekawostką jest to, że wanilia jest niedojrzałym owocem storczyka.

6 komentarzy :

  1. mąka sojowa jest świetna, zastępuje jajka, także ja zawsze robie bez jajek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje dodatki są idealne do naleśników... tylko powideł nam brakuje (ale je najchętniej dodawałybyśmy do wszystkiego :P )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, powidła są takie smaczne, a zwłaszcza te domowe;)

      Usuń
  3. Też robię naleśniki na roślinnym, jednak nigdy nie robiłem z dodatkiem mąki sojowej. Najlepsze są z owocami i z gorzką czekoladą. :)
    Fajna strona, urozmaici mi moją dietę. Będę zaglądał. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, owoce i gorzka czekolada to świetne połączenie;)
    Bardzo cieszę się, że moja strona ci się podoba:)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka