piątek, 2 stycznia 2015

Mąka kasztanowa

Jakiś czas temu moja mama kupiła kasztany jadalne. Przez długi czas leżały w spiżarce, jednak wczoraj postanowiłam je wykorzystać. Zrobiłam z nich mąkę kasztanową, która ma delikatny, ale specyficzny smak, oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa- po prostu jest pyszna.
Przepis na nią znalazłam tutaj. Przygotowanie takiej mąki w domu zajmuje trochę czasu, ale efekt jest tego wart;)




Dowolną ilość kasztanów jadalnych nacinamy nożem, aby podczas pieczenia nie wybuchały.
Piekarnik nagrzewamy do 180C i pieczemy je przez około 30 minut.
Po wyjęciu kasztanów z piekarnika czekamy, aż trochę ostygną lub będą zimne.
Następnie obieramy je ze skórek i siekamy na mniejsze części, najlepiej dosyć drobno, bo później łatwiej będzie je zmiksować.
Ponownie wstawiamy je do piekarnika i suszymy w niskiej temperaturze, najlepiej z termoobiegiem, przez kilka godzin (u mnie wystarczyły 2,5- 3).
Kasztany mielimy w młynku do kawy lub blenderem na mąkę.

Dlaczego warto przygotować mąkę kasztanową, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kasztanów jadalnych:
  • są one bogate w błonnik
  • zawierają sporą ilość witaminy C, pierwiastki- magnez, potas i wapń
  • nie zawierają glutenu- mogą jeść je osoby cierpiące na celiakę

3 komentarze :

  1. Mąki kasztanowej jeszcze nie próbowałam, ale chyba wolałabym zrobić ją sama niż kupić :) Przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój post ci się spodobał;)

      Usuń
  2. Kupuję czasem kasztany, ale jakoś nie wpadłam na to, żeby zrobić z nich mąkę... Trzeba będzie następnym razem spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka