poniedziałek, 14 grudnia 2015

Panna cotta kokosowa z granatem

Myślę, że zdążyliście już zauważyć, że mam słabość do wszelkiego rodzaju słodkości- deserów, naleśników, placuszków czy wypieków. Jestem jeszcze szczęśliwsza, gdy smakołyki te są w wersji nieco zdrowszej niż tradycyjna. Z takim też zamysłem robiłam tę panna cottę. Nie jest przygotowana klasycznie, na śmietanie, a na nie mniej smacznym mleku kokosowym. Deser dopełnia pyszny sos z granatów, do którego przygotowania zainspirował mnie ten przepis.



Składniki na 4 porcje:
panna cotta:
  • 600ml mleka kokosowego
  • 3 łyżeczki cukru
  • 3 łyżeczki żelatyny+ trochę wody
syrop z granatu:
  • 50ml wody 
  • 50g cukru
  • granat
panna cotta:
Żelatynę wsypujemy do szklanki i zalewamy ją niewielką ilością gorącej wody. Dokładnie rozpuszczamy.
Mleko kokosowe zagotowujemy razem z cukrem w garnku. Zdejmujemy je z palnika, dodajemy żelatynę i energicznie mieszamy, aby się dobrze połączyła z mlekiem.
Gotową miksturę przelewamy do czterech pucharków. Gdy wystygnie, wstawiamy je do lodówki, aby stężały.
syrop z granatu:
Do garnuszka wlewamy wodę i dosypujemy cukier. Gotujemy ją przez 5 minut.
W międzyczasie myjemy granat, rozkrawamy go na dwie części i wyjmujemy z niego ziarenka. Oczyszczamy je z białej skórki.
Do garnuszka z  wodą wrzucamy 2/3 ziarenek i blendujemy je. Syrop przecedzamy przez sitko i ponownie gotujemy go przez 8 minut, aż nieco zgęstnieje. Po tym czasie dodajemy resztę ziaren.
wykonanie:
Na stężałą panna cottę nakładamy syrop z granatu i podajemy.
Smacznego:)

6 komentarzy :

  1. Ja też uwielbiam słodkie dania :)
    Twój deser wygląda bardzo smacznie - wymieniłabym tylko żelatynę na agar i chętnie bym taki zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi super, tyle że wymieniłabym owoc, nie polubiłam się z granatem. ;/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak letnio i lekko u Ciebie :) Ja się zagłębiam w piernikach i pierogach :P Pyszny deser!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm kiedy ostatnio jadłyśmy granat? Narobiłaś nam ochoty na taki lekki i smaczny deserek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Narobiłaś mi ochoty na ten włoski deser <3

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka