czwartek, 12 lutego 2015

Brzoskwiniowe tosty francuskie

Ostatnio naszła mnie ogromna ochota na zapomniane tosty francuskie. Oczywiście długo nie zwlekając upiekłam domowy chlebek i wzięłam się do pracy. Przygotowałam trochę więcej tostów na życzenie mamy i siostry. Takie śniadanko okazało się bardzo smaczne (to nie tylko moja opinia;). Smak brzoskwiń jest oczywiście mocno wyczuwalny. Środek tostów jest miękki, ale skórka jest wręcz przeciwnie przypieczona i chrupiąca. Krótko mówiąc- raj dla podniebienia.
Swoje tosty zjadłam z serkiem wiejskim, brzoskwinią i granolą.


Składniki na trzy porcje:
  • 9 kromek chleba*
  • 2 jajka
  • 3 brzoskwinie**
  • szklanka soku brzoskwiniowego***
*Nie może to być zbity żytni chleb. Ten do tostów powinien być bardziej puszysty. Zachęcam do wykorzystania mojego przepisu.
**Mogą być świeże lub z zalewy (u mnie oczywiście domowe).
***Najlepsza będzie po prostu zalewa z brzoskwiń, którą można rozcieńczyć np. mlekiem w razie gdyby była zbyt słodka.
Ilość soku można dowolnie zmieniać.

Jajka i brzoskwinie dokładnie blendujemy na puree. Następnie dodajemy sok i miksujemy.
Chleb moczymy przez kilka minut, aby dobrze wchłonął sok.
Tosty smażymy z obu stron po kilka minut na dobrze rozgrzanej patelni, na maśle.
Smacznego:)

Dlaczego warto przygotować brzoskwiniowe tosty francuskie, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • brzoskwinie są świetnym źródłem beta- karotenu i błonnika; zawierają sporo witamin z grupy B i witaminę PP oraz magnez, żelazo i wapń,
  • jajka są oczywiście bogate w proteiny, witaminy A, D, E, K oraz tłuszcze, których większość znajduje się w żółtku.

9 komentarzy :

  1. Nigdy nie jadłyśmy takich tostów! A wyglądają baaardzo smakowicie :)
    Na dzisiejszy tłusty czwartek nadają się idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Takich tostów nie jadłam już kilka lat, przypomniałaś mi, że takie w ogóle istnieją :) Wyglądają przepysznie, a dodatek brzoskwiń na pewno znacznie ubogacił ich smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, brzoskwiniowe są o niebo lepszo od zwykłych:)

      Usuń
  3. Pyszne zasłodzenie z rana ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, nareszcie śniadanko dorównujące owsiankom z chlebkiem w roli głównej. Pychota. Świetnie dobrane proporcje składników i fajny pomysł na wykorzystanie brzoskwiń. Same plusy. Ja zrobię jeszcze nie raz... ;-)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka