piątek, 12 grudnia 2014

Śniadaniowe inspiracje 2

Dziś mam dla was kolejną porcję śniadaniowych inspiracji:)


Pierwsze śniadanko to: owsianka czekoladowo- wiśniowa, podana z serkiem wiejskim, żurawiną i bananem. Byłam bardzo pozytywnie zaskoczona smakiem tej owsianki- nie spodziewałam się czegoś aż tak pysznego;)
Do garnka wsypujemy 50g płatków owsianych i wbijamy jajko. Dokładnie mieszamy. Dodajemy łyżeczkę cukru, wiśnie ze słoika, pasek gorzkiej czekolady. Płatki zalewamy wodą, tak aby dobrze je przykryła. Gotujemy stale mieszając.


Kolejny pucharek zawiera zwykłą owsiankę ugotowaną na mleku z dodatkiem banana. Jej smak wzbogaca domowa, pełnoziarnista kruszonka i świeża brzoskwinia.
Do garnka wsypujemy 50g płatków owsianych i łyżeczkę brązowego cukru. Dolewamy 200ml mleka i gotujemy, aż do momentu gdy zostanie ono całkowicie wchłonięte.

Tak samo jak owsianki, uwielbiam jeść kaszę jaglaną. Zwykle gotuję ją z jabłkiem i cynamonem, ale dziś mam dla was dwukolorową, waniliowo-kakaową propozycję z bananem i orzeszkami.
Do garnka wsypujemy 50g kaszy i łyżeczkę cukru waniliowego. Dolewamy 200-250ml mleka i gotujemy przez 15 minut. Połowę kaszy przekładamy do pucharka, a do pozostałej części dosypujemy płaską łyżeczkę kakao, mieszamy i nakładamy do pucharka.

Zdecydowanie najszybszym śniadaniem jest kasza manna. Dziś ugotowałam ją z dodatkiem maku, a zjadłam w towarzystwie serka wiejskiego i słodkiego banana.
Do garnka wsypujemy 40g kaszy manny, łyżeczkę cukru, łyżeczkę maku i dolewamy 200ml mleka. Gotujemy przez 3 minuty, stale mieszając.

4 komentarze :

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje pomysły przypadły ci do gustu;)

      Usuń
  2. Ponieważ nie miałam w domowej spiżarni wiśni w słoiczku (nad czym ogromnie ubolewam) stanęłam na rzęsach aby je dostać. Jak się okazało dziś rano, efekt był tego jak najbardziej wart. Jestem miłośniczką kompotowych wisienek, a w towarzystwie owsianki stworzyły one bajkowe połączenie. Mam jeszcze cały wielgaśny słój, więc za niedługo znowu je wykorzystam :-) Super pomysł. Dziękuję za inspirację :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że skorzystałaś z mojego pomysłu i owsianka ci posmakowała:)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka