środa, 31 grudnia 2014

Domowa granola

Domową granolę z tego przepisu przygotowuję bardzo często, za każdym razem wychodzi chrupiąca i smaczna. Najczęściej jem ją po prostu jako dodatek do porannej owsianki, kaszy lub naleśników albo tak jak dzisiaj posypują nią jogurt z domowym dżemem.
Tę granolę można przygotowywać z wieloma dodatkami, wszystkie ziarna i płatki się nadadzą. Ja bardzo lubię gdy są w niej orzechy i migdały, to zdecydowanie polepsza jej smak.
Przepis na nią znalazłam ponad rok temu w internecie, teraz nie podam jego źródła, bo po prostu go nie pamiętam;)


Składniki:

  • 1,5 szklanki płatków pełnoziarnistych (ja użyłam pszennych)
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/3 szklanki wody
  • kilka łyżek miodu
  • 3 łyżki otrębów
  • 2 szklanki dodatków- ja użyłam dyni, siemienia lnianego, orzechów włoskich i migdałów

Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać w misce i odstawić ma co najmniej pół godziny, aby granola wchłonęła płyn.
Po tym czasie wstawiamy ją do piekarnika nagrzanego do 120C i pieczemy przez 15-25 minut, kilka razy mieszając. Granola będzie upieczona, gdy podczas poruszania będzie "szeleścić". Aby przyspieszyć pieczenie można włączyć termoobieg.
Smacznego:)

Dlaczego warto upiec granolę czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • pestki dyni są bogate w  cenne kwasy tłuszczowe oraz wiele witamin, m.in. A, która wpływa na wygląd cery, paznokci i włosów, a także od niej zależy stan naszego wzroku,
  • migdały zawierają witaminę młodości- E, a także witaminy z grupy B oraz cenny dla kobiet kwas foliowy.

3 komentarze :

  1. uwielbiam taką domową granolę! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam! :-) W mojej wersji duużo maku, wiórki kokosowe, niezastąpione siemię lniane, troszkę sezamu, orzeszki ziemne i włoskie. Prawdziwy ziarenkowy mix ;-) A połączone z miodem tak ślicznie błyszczą po upieczeniu (choć piekła się trochę dłużej). I faktycznie - szeleszczą. Nic dodać, nic ująć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszą częścią granoli są orzechy, w dodatku wybrałaś włoskie i ziemne... mniam;)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka