wtorek, 24 marca 2015

Cukier waniliowy

W dzisiejszym wpisie mam dla was banalny przepis na domowy cukier waniliowy. Jego wykonanie zajmuje naprawdę kilka minut, a efekt jest świetny.
Jeśli wolicie, zamiast cukru możecie użyć ksylitolu. Efekt na pewno będzie ten sam.
Proporcje w przepisie można dowolnie zmieniać w zależności od tego jak skondensowany ma być smak wanilii w cukrze.



Składniki:
  • 2 szklanki cukru/ ksylitolu
  • 3 laski wanilii
Cukier mielimy w młynku do kawy, aby otrzymać nieco drobniejszą strukturę. Wanilię kroimy na pół i wyjmujemy z niej za pomocą noża ziarenka. Dodajemy je do cukru, który umieszczamy w szczelnie zamykanym pudełeczku, do którego dodajemy również pozostałe fragmenty lasek wanilii. Pudełeczko zamykamy i potrząsamy nim, aż do połączenia ziaren i cukru.
Cukier waniliowy będzie gotowy po około dwóch tygodniach. W tym czasie warto codziennie nim potrząsać, aby nie stwardniał.

Dlaczego warto przygotować cukier waniliowy, czyli krótko o kilku wartościach odżywczych i właściwościach wanilii:
  • jest pomocna w stanach gorączkowych,
  • wspomaga procesy trawienne,
  • jest bogata w związki pobudzające organizm,
  • warto ją spożywać w przypadku niedoboru żelaza.

19 komentarzy :

  1. Robiłyśmy na ksylitolu ale odkąd zaopatrzyłyśmy się w pastę waniliową już nie wróciłyśmy do tego sposobu.
    Niemniej jest to fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem raczej przyzwyczajona do cukru waniliowego, ale niewykluczone, że pastę też kupię;)

      Usuń
  2. Rewelacyjny jest taki domowy cukier waniliowy, niedawno też zrobiłam swój i więcej waniliNowego nigdy nie kupię. A ja zwykły cukier razem z ziarnami wrzucam do blendera (dzbanka) i tak miksuję - od razu mam cukier rozdrobniony i wymieszany równo z ziarenkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nigdy więcej wanilinowego kupować nie będę;) Faktycznie, tak będzie szybciej:)

      Usuń
  3. Nigdy sama nie robiłam, bo jakoś tak się przyzwyczaiłam, że kupuję gotowy albo używam wanilii w laskach, ale jak wykończę domowe zapasy to zrobię z pewnością ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie tez używam wanilii w laskach, ale piekąc ciacha dla rodzinki często dodaję właśnie cukier waniliowy;)

      Usuń
  4. naprawdę pomaga w gorączce? to cudowna informacja, zważając,że ostatnio ciągle mam soki temperatury. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie testowałam, ale znalazłam na temat wanilii takie informacje;)

      Usuń
  5. W sumie chyba go przygotuję. Tyle razy już go widziałam na różnych blogach, a sama przepłacam w sklepach za cukier z prawdziwą wanilią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, cukier z wanilią w sklepach jest dość drogi, dlatego lepiej zrobić go samodzielnie;)

      Usuń
  6. O kurcze, wanilia na niedobory żelaza - tego nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysł! No i przy tym naturalny i zdrowy!
    Pozdrawiam i zapraszam: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę kiedyś spróbować zmieszać wanilię burbońską z erytrytem, o ile go w końcu dostanę w sklepie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do czego będzie służyć taka mieszanka?;)

      Usuń
    2. Być może do sernika w wersji light. :)

      Usuń
  9. Taki cukier robię już od dawna. Ma dużo intensywniejszy smak od tego kupnego i w dodatku jest naturalny, bez żadnych sztucznych dodatków.

    OdpowiedzUsuń
  10. tak, tak taki cukier jest dużo lepszy niż ten sklepowy

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka