sobota, 4 lipca 2015

Naleśniki malinowe

O tym, że jestem fanką naleśników chyba zdążyliście się już przekonać. Zazwyczaj, smażąc je, staram się przygotować je z innej mąki, dodać jakiś sok, orzechy itp. Jednak tym razem wybrałam coś zupełnie odmiennego. Postanowiłam usmażyć naleśniki z malinami. Nieskromnie mówiąc, powiem, że wyszły mi  pyszne. Były elastyczne i intensywnie malinowe.
Naleśniki podałam z jogurtem, frużeliną malinową oraz gorzką czekoladą.

Składniki na 9 sztuk:
  • 2/3 szklanki mąki ryżowej
  • 1/3 szklanki mąki kukurydzianej i ziemniaczanej 1:1
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mleka ryżowego*
  • 3 łyżki oleju
  • 200g malin
  • łyżka cukru 
*Moje mleko ryżowe zostało przygotowane w domu i wyszło nieco gęstsze niż to sklepowe. Zatem jeśli używacie gotowego, zmniejszcie jego ilość.
Można zastąpić je mlekiem krowim.

Maliny dokładnie myjemy i wrzucamy je do miski. Wbijamy do niej jajka. Dodajemy mleko i olej. Miksujemy. Wsypujemy przesiane mąki i ponownie miksujemy.
Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej, delikatnie natłuszczonej patelni.
Smacznego:)

3 komentarze :

  1. Naleśniki z malinami musiały być przepyszne :) W sezonie często dodaję maliny do placków i fajnie się to wszystko komponuje, a przysmażone maliny nabierają zupełnie innego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Maliny w naleśnikach czy placuszkach są cudowne :) Jeszcze musimy poczekać na nasze malinki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny pomysł! :) Maliny we wszystkim smakują pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka