sobota, 9 stycznia 2016

Kakaowe muffiny z gruszkami

Do upieczenia kakaowych muffinek z gruszkami zainspirowało mnie czekoladowe ciasto, które jadłam dawno temu u koleżanki.
Muffiny wyszły dokładnie takie jak planowałam- miękkie, ale przypieczone na wierzchu, intensywnie kakaowe i wilgotne za sprawą gruszki. Jak dla mnie jest to idealny deser. W dodatku muffiny w składzie mają zdrową żytnią mąkę i brązowy cukier.


Składniki na 14 sztuk:
składniki suche:
  • 150g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 100g mąki pszennej typ 650
  • 140g cukru trzcinowego nierafinowanego
  • 2 czubate łyżki kakao
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
składniki mokre:
  • 300ml mleka
  • 90ml oleju
  • jajko
  • 2 gruszki
Gruszki myjemy, obieramy, wydrążamy gniazdo nasienne i owoce kroimy w niedużą kostkę.
W jednej misce mieszamy składniki suche, a w drugiej- mokre. Zawartość obu naczyń łączymy, mieszając niezbyt długo, tylko do połączenia składników.
Ciasto przekładamy do foremek na mufiinki np. silikonowych lub papilotek włożonych do metalowej blachy. Pieczemy je przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180C.
Smacznego:)

10 komentarzy :

  1. Uwielbiam muffiny. Jednak nie jadłem ich nigdy z gruszkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię połączenie gruszek z kakao, więc wyobrażam sobie smak tych muffinek :)
    Wyglądają świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem wielką fanek muffinek, pięknie wyszły. I zdjęcia bardzo ładne :)

    smacznyrezultat.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepadam za takim połączeniem smakowym, Twoje babeczki wyglądają uroczo ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowne :-) podkradam jedną :-) pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja, wyglądają bardzo pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale urocze papilotki!!! Muffiny oczywiście też są słodkie :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Na muffinki zawsze jest dobry czas :) Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie kakaowe muffiny i gruszki to idealna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka