środa, 25 marca 2015

Waniliowy krem z awokado

Taki domowy kremik z awokado jest bardzo szybki i prosty w przygotowaniu, wystarczy nam dosłownie pięć minut. Jego smak jest hmmm... mocno waniliowy i słodziutki. Bardzo posmakował mi i mojej mamie, dodaję go do gotowanych śniadanek, naleśników i placuszków.W dodatku ma on śliczny kolorek i myślę, że przypadnie do gustu każdemu.
Ilość cukru waniliowego możemy dowolnie zmieniać, w zależności od preferowanej słodkości. Oczywiści ja użyłam domowego cukru, który pojawił się wczoraj na blogu.



Składniki:
Awokado obieramy ze skórki, pozbywamy się pestki i miksujemy wraz z cukrem, za pomocą blendera, aż do otrzymania gładkiej masy. W tym momencie degustujemy kremik i w razie potrzeby dosładzamy;)
Krem przekładamy do szczelnie zamykanego słoiczka i przechowujemy w lodówce.
Smacznego;)

Dlaczego warto przygotować waniliowy krem z awokado, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach awokado:
  • jest bogate w zdrowe tłuszcze, które obniżają poziom cholesterolu i przeciwdziałają nowotworom,,
  • zawiera sporo witamin C, E, A oraz witaminy z grupy B,
  • jest skarbnicą potasu, przez co pomaga w obniżaniu ciśnienia krwi,
  • dzięki temu, że zawiera sporo luteiny chroni nasz wzrok.

32 komentarze :

  1. Pychotka!!!! My miksujemy awokado z bananem i substancji słodzącej raczej nie dodajemy ale jeśli mamy ochotę na coś bardziej słodkiego to dodajemy ksylitol :) Ten krem uwielbia nasz tata i co weekend żąda go na deser a my cieszymy się, że smakuje mu coś zdrowego :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banan+ awokado to świetne połączenie;)
      Mój tata nie ma ochoty na takie zdrowe deserki, raczej go nie namówię do spróbowania- według niego awokado smakuje jak mydło i nie chce uwierzyć, że krem może być pysznyXD

      Usuń
    2. Nasz tatuś kochany miał takie samo podejście. Jednak gdy zdrowym odżywianiem wyprowadziłyśmy go z migreny oraz stracił na wadzę, zaczął ufniej podchodzić do naszych pomysłów a nawet czasem je coś co mu nie do końca smakuje ale wie, że jest zdrowe :) Zawsze warto drążyć temat! :D

      Usuń
    3. Macie rację z tym drążeniem tematu, może kiedyś się złamie i spróbuje czegoś zdrowego;)

      Usuń
  2. Pyszności. Awokado pod każdą postacią jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. waniliowej wersji jeszcze nie próbowałam, musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam kremu z awokado z waniliową nutą (przeważnie miksuję je z bananem), ale jestem pewna, że smakuje świetnie takie zestawienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Avocado jest fantastyczne i jeszcze nie łączyłam go z wanilią. Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na wykorzystanie avokado, coś nowego;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Awokado zawsze na wytrawnie robiłam,a tu proszę z nutą słodyczy tez można :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wręcz przeciwnie- awokado jem tylko na słodko;)

      Usuń
  8. Genialny pomysł. Dotychczas robiłam takie musy tylko z kakao, a tu proszę, waniliowe też może być! Super inspiracja!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też do tej pory wykorzystywałam jedynie kakao, ale naszła mnie ochota na zmiany;)

      Usuń
  9. Super pomysł! ja dodałabym jeszcze trochę banana, muszę wypróbować jak tylko kupie awokado :)
    Pozdrawiam i zapraszam: www.homemade-stories.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  10. Awokado na słodko jeszcze nie próbowałam, ciekawy pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam jaki pyszny musi być ten krem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie taki krem sobie jutro zaserwuję na śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i liczę na to, że kremik posmakuje ci tak samo jak mi:)

      Usuń
  13. Rzeczywiście, warto pamiętać o prostych przepisach. Ja najbardziej lubię wanilię burbońską. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. chętnie bym przywłaszczyła sobie Twój słoiczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy krem, nigdy takiego nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. mm, u mnie dzisiaj awokado, ale na kanapkach z innymi warzywami :)

    OdpowiedzUsuń
  17. To musi być bardzo pyszne, a jakie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kocham awokado, w takiej wersji jeszcze nie robiłam, to musi być pyszne:) na razie moje dwa kupione sobie miękną, a potem zrobię z nich guacamole:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniały pomysł, jestem bardzo ciekawa smaku, więc muszę zrobić taki krem :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny krem! do tej pory robiłam zawsze z kakao nie myśląc nawet o wanilii! koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super pomysł, do tej pory testowałam tylko z karobem i kakao... a tu jest jeszcze inne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie spodziewałam się, że wystarczy dodać odrobinę cukru, żeby awokado zmieniło się w delikatniutki kremik. Ciekawa alternatywa dla dżemu czy masła orzechowego ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam zaskoczona, że wystarczy tak niewiele, żeby powstał świetny krem;)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka