środa, 27 stycznia 2016

Śniadaniowe płatki czekoladowe

Jakiś czas temu dzieliłam się z wami przepisem na śniadaniowe kuleczki czekoladowe. Od października przygotowałam je już wielokrotnie. Jednak tym razem postanowiłam upiec płatki w innej wersji. Zamiast pracochłonnego formowania kuleczek wybrałam wałkowanie. Również ciasto, pomimo tego, że pozostało czekoladowe, to przygotowałam je z innych składników.
Płatki oczywiście najlepiej smakują podane z mlekiem i jedzone solo, albo z dodatkiem jogurtu.



Składniki:
  • 1 1/2 szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej typ 650
  • 1/2 szklanki kakao
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 3/4 szklanki mleka
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Wszystkie składniki dokładnie zagniatamy. Ciasto dzielimy na dwie części. Każdą bardzo cienko wałkujemy między dwoma kawałkami papieru do pieczenia. Następnie ciasto kroimy na małe kwadraciki radełkiem lub nożem. 
Płatki pieczemy przez około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 180C. Gdy trochę wystygną przełamujemy je wzdłuż wcześniej zrobionych nacięć. Jeśli płatki będą zbyt miękkie, to pozostawiamy je na blasze na noc, aby wyschły. 
Płatki przechowujemy w szczelnie zamykanym słoiczku lub pojemniczku.
Smacznego:)

6 komentarzy :

  1. Ale pysznie wyglądają, jak czekoladowe cini minis :) Fajnie by wzbogaciły moje śniadanie na jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! Nawet nie wpadłam na to, niestety, że można takie cuda wyczarować...

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna chcemy wykonać własne płatki :) Szczególnie po takich cudnych zdjęciach :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Najchętniej chyba zjadłabym z jogurtem :) Nawet nie pomyślałam o zrobieniu domowych płatków, a tu takie cuda :D

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka