piątek, 3 lutego 2017

Naleśnikowe rollsy z wędzonym łososiem, śmietankowym serkiem i migdałami

Jako, że krakersy z serkiem śmietankowym i wędzonym łososiem bardzo przypadły do gustu mi i mojej rodzince, postanowiłam stworzyć podobną przekąskę. Tym razem funkcję bazy pełnią naleśniki z dodatkiem aromatycznego koperku. Tak samo, jak w przypadku krakersów posmarowałam je serkiem i dodałam do nich wędzonego łososia, ale dorzuciłam również migdały w płatkach. Moim zdaniem całość świetnie się komponuje. Przekąska ma bardzo intensywny smak. Zdecydowanie dominuje w niej smak łososia, ale poczuć możemy też dobrze przyprawiony serek i aromatyczny koperek oraz chrupiące płatki migdałów.
Naleśnikowe rollsy z powodzeniem można przygotować na imprezę, ale równie dobrze sprawdzą się w roli drugiego śniadania.
Składniki na 5 naleśników:
naleśniki:

  • 1/4 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/4 szklanki mąki pszennej typ 650
  • 1/3 łyżeczki soli
  • jajko
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki wody gazowanej
  • garść posiekanego koperku
nadzienie:
  • 150g serka śmietankowego
  • papryka ostra
  • papryka słodka 
  • pieprz 
  • 100g wędzonego łososia 
  • garść migdałów w płatkach
naleśniki:
Do miski przesiewamy mąki. Dodajemy do nich sól, jajko i koperek. Dolewamy wodę i mleko. Miksujemy. Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej, natłuszczonej patelni.
wykończenie:
Serek doprawiamy wedle uznania i dokładnie go mieszamy.
Gdy naleśniki wystygną, smarujemy je serkiem. Następnie kładziemy na nie nieduże kawałki łososia i posypujemy je migdałami. Naleśniki zwijamy w rulonik.
Możemy je od razu pokroić i podać, ale równie dobrze rollsy możemy przechowywać w lodówce, a zjeść na przykład kolejnego dnia.
Smacznego:)

8 komentarzy :

  1. Ciasto naleśnikowe z koperkiem musiało pysznie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity przepis, muszę wypróbować. My zainstalowaliśmy ostatnio w kuchni filtr redox fitaqua, który daje nam wodę wzmacniającą nasze zdrowie - woda ta odkwasza organizm, zwalcza negatywne działanie wolnych rodników, chroni przed chorobami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno by mi smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę, naleśnikowych nigdy nie jadłem. Więcej przepisów widziałem ze szpinakowymi rollsami. Na pewno wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Kiedyś robiłyśmy takie rollsy ale na słodko tylko, że naleśnik wyszły nam zbyt suche i pękały xD Twoje są idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie zdążyłam czytać do końca tytułu postu, a już ślinianki podjęły aktywność:) Wygląda to przepysznie! Uwielbiam łososia, mimo, iż jest tłustą rybą, to dostarcza mnóstwo niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które pozytywnie wpływają na pracę całego organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Już widzę jak moi znajomi na sobotniej posiadówce będą się nimi zajadać. Super

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka