środa, 1 lutego 2017

Gofry z płatkami orkiszowymi

Kiedy mam wolny dzień, uwielbiam przygotowywać wymyślne śniadanka. Zwykle wybieram placki, czy naleśniki, ale w ostatnią sobotę przypomniałam sobie o istnieniu gofrownicy. Właśnie wtedy powstały pełnoziarniste gofry z dodatkiem płatków orkiszowych, które nadają im ciekawej chrupkości i zupełnie zmieniają ich smak.
Do pełnoziarnistych gofrów wspaniale pasuje jogurt naturalny i świeże owoce. Ja wybrałam słodkie mango.
Jeśli macie ochotę na więcej przepisów na gofry, to znajdziecie je tutaj.



Składniki na 8 sztuk:
  • szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej typ 650
  • szklanka płatków orkiszowych
  • 1/3 szklanki cukru trzcinowego nierafinowanego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • jajko
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki wody gazowanej

Białko ubijamy na sztywną pianę, a żółtko odkładamy do szklanki.
Płatki mielimy blenderem lub w młynku do kawy na nieco drobniejsze kawałki, ale nie na mąkę.
Wsypujemy je do miski i dodajemy do nich przesiane mąki z proszkiem do pieczenia i cukier. Dolewamy mleko, wodę i dodajemy żółtko. Miksujemy. Dokładamy ubite wcześniej białko i ponownie miksujemy, tylko do połączenia składników.
Gofry pieczemy w nagrzanej i lekko natłuszczonej gofrownicy. Swoje piekłam przez około 5 minut. Jednak czas pieczenia jest zależny od mocy gofrownicy (moja ma 1200W) i ich grubości, więc najlepiej ustalić go samodzielnie.
Smacznego:)

3 komentarze :

  1. Muszę w końcu zrobić gofry - zawsze mam takie plany, a jak przychodzi sobota to kończy się na plackach :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu wydobyć z szafy gofrownicę i zrobić takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gofry serducha są najlepsze :) Płatki orkiszowe to fajny dodatek :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka