środa, 14 czerwca 2017

Muffiny z truskawkami na serku waniliowym

Truskawki z ogródka postanowiłam wykorzystać do upieczenia prostych muffinek. Do ciasta, zamiast mleka, dodałam homogenizowany serek waniliowy, który nadał wypiekowi pysznego smaku i aromatu.
Muffiny są miękkie i idealnie słodkie. Dobrze zachowują świeżość, ale dość szybko znikają ze stołu:).


Składniki na 12 sztuk:
składniki suche:
  • 200g mąki pszennej typ 650
  • 80g cukru
  • łyżka cukru waniliowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
składniki mokre:
  • 200g serka waniliowego homogenizowanego o temperaturze pokojowej
  • 2 jaja
  • 50g rozpuszczonego masła
  • 200g truskawek
Truskawki odszypułkowujemy, myjemy i kroimy na małe kawałki.
W jednej misce mieszamy składniki suche, a w drugiej mokre. Zawartość obu misek łączymy i krótko mieszamy. Ciasto przelewamy do foremek na muffiny (ja używam silikonowych).
Muffiny pieczemy przez 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180C.
Smacznego:)

7 komentarzy :

  1. Cudny mają kolor, a truskawki na pewno pysznie wpasowały się w ciasto - muffinki wyglądają bardzo wiosennie i smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają jak z mąką kukurydzianą, mają piękny żółty kolorek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda naprawdę super! Uwielbiam muffiny wszelkiej maści, a truskawkowe jestem pewna, że zaskoczą mnie pozytywnie jeszcze bardziej!

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka