poniedziałek, 2 marca 2015

Muffiny gruszkowe

Po przygotowaniu muffinek orzechowych z jabłkami przyszła pora na podzielenie się z wami przepisem na kolejny wypiek z tej kategorii. Tym razem do ciasta dorzuciłam gruszki, a zamiast tradycyjnego cukru użyłam syropu klonowego. Muffinki zawierają również nieco imbiru, który świetnie współgra z resztą dodatków. Natomiast wierzch został wykończony niezastąpioną granolą, dzięki której można sobie "pochrupać".
Mogę szczerze powiedzieć, że muffinki są wyborne. Ich smak jest niepowtarzalny, oczywiście na pierwszy plan wysunęła się gruszka i granola, których smak zdominował wypiek. Syrop klonowy można bez problemu zastąpić miodem, bo jego smak nie jest zbyt wyczuwalny i taka zamiana nie zmieni efektu końcowego.

Składniki na 16 muffinek:
  • 100g płatków pełnoziarnistych (ja użyłam jęczmiennych)
  • 125g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 100g mąki pszennej typ 650
  • 30g otrębów pszennych
  • 2 gruszki, drobno pokrojone
  • 2 jajka
  • 180ml mleka
  • 1/5 szklanki oleju
  • 100g syropu klonowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka imbiru
  • +granola do posypania wierzchu
Składniki suche (płatki, mąki, proszek, imbir, otręby, gruszki) mieszamy w jednej misce, a mokre (jajka, mleko, olej, syrop klonowy) w drugiej. Następnie zawartość obu misek łączymy i mieszamy łyżką, do połączenia się składników.
Ciasto przelewamy do foremek na muffinki, posypujemy granolą i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180C na 25 minut.

Dlaczego warto upiec muffinki gruszkowe, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • gruszki są bogate w jod, który poprawia pracę tarczycy oraz bor poprawiający koncentrację, ponadto zawierają sporo potasu i sodu,
  • syrop klonowy zawiera dużo tiaminy i ryboflawiny, manganu, wapnia i magnezu.

19 komentarzy :

  1. Szczególnie ta granola nas przekonuje! Lubimy jak coś daje o sobie znać w postaci chrupkiej.
    Gruszki też już dawno nie jadłyśmy a już tym bardziej w wypiekach więc narobiłaś nam ochoty :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo lubię chrupiące dodatki;)

      Usuń
  2. Bardzo lubię gruszki i wszystko co je zawiera :) A w Twoich muffinkach najbardziej podoba mi się dodatek granoli - dzięki niej wyglądają jeszcze bardziej bogato :) A tak poza tym to uwielbiam połączenie gruszek z syropem klonowym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteśmy w temacie gruszek z syropem to zgłaszamy się do tego fanklubu :D Pisałyśmy, że nie jadłyśmy dawno gruszki ale przypomniało nam się, że te z domowych zapraw też się liczą xD
      Takie gruszeczki z jogurtem sojowym, syropem klonowym, cynamonem i orzechami przyprawiły nas o obłęd :D Polecamy to połączenie :P

      Usuń
    2. Tak, te z domowych zapraw też się liczą;p
      Gruszki, jogurt, syrop klonowy, cynamon i orzech musiały smakować niebiańsko, aż ślinka mi cieknie;D

      Usuń
  3. Pyszności, uwielbiam takie smakołyki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne kiedyś robiłam z gruszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jestem fanką muffinek, muszę koniecznie wypróbować ten przepis! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglądają bardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super przepis, zapiszę sobie gdzieś, bo bardzo lubię gruszkowe słodkości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ucieszę, jeśli go kiedyś wykorzystasz:)

      Usuń
  8. Uwielbiam muffiny, jadłem wiele rodzajów, ale nigdy nie myślałem, że można je jeść z gruszkami. Szkoda, iż nie można takich kupić. Składam zamówienie na Wielkanoc. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muffinki z gruszkami są naprawdę pyszne i u mnie raczej nie są niczym niezwykłym;)
      Oj tam kupować, najlepiej upiec samemu. Zamówienie przyjęte;)

      Usuń
  9. Mmm, pyszne musiały być :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie, pychota. Trafiły na moją listę ulubionych muffinek. Gruszka nadaje im charakteru, a granola na wierzchu to jak... wisienka na torcie. Super proporcje na ciasto - mi wyszły chrupiące z zewnątrz, a w środku miękkie i wilgotne (przynajmniej jak próbowałam, to takie były, nie wiem czy potem nie przyschły).

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka