wtorek, 10 marca 2015

Krem daktylowy

Krem daktylowy robię od bardzo dawna i zastanawia mnie to, jak mogło dojść do tego, że nie trafił on jeszcze na mojego bloga. No, ale dziś się poprawię i podzielę się z wami dziecinnie prostym przepisem na słodziutki kremik. Składa się on właściwie z dwóch produktów- daktyli i wody.
Krem świetnie sprawdza się nie tylko jako zamiennik tradycyjnego cukru, ale też jako kanapkowe smarowidło;)
Do kremiku można również dodać kakao, będzie miał on wówczas świetny smak.


Składniki:
  • daktyle
  • bardzo ciepła woda
Daktyle wsypujemy do pojemniczka i zalewamy je wodą, około centymetr nad ich powierzchnię. Po jakimś czasie (u mnie jest to zazwyczaj noc, ale pewnie wystarczą godzina lub dwie) daktyle blendujemy na krem. W zależności od preferowanej konsystencji możemy dodać więcej wody lub nie.
Krem przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiczku, w lodówce.

Dlaczego warto przygotować krem daktylowy, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach daktyli:
  • zawierają witaminę C, A i B6 oraz potas, fosfor i wapń,
  • chronią nas przed odkładaniem się złego cholesterolu na ściankach naczyń krwionośnych,
  • dzięki wysokiej zawartości potasu chronią nas przed nadciśnieniem.

15 komentarzy :

  1. Nareszcie wpisuję się pierwsza, nie łamiąc mojej zasady. Ale krem już dawno wypróbowany, właśnie za Twoją namową. Mogę zapewnić, że choć wykonanie jest banalne, kremik smakuje wybornie. Dziękuję za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę, że kremik ci posmakował;)

      Usuń
  2. Bardzo, bardzo, bardzo lubimy :D Jednak nigdy nie przekładamy go do słoiczków tylko robimy na bieżąco kiedy mamy na niego ochotę :) Idealny do spodów w deserach bez pieczenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię więcej naraz i przechowuję, bo to mniej sprzątaniaXD

      Usuń
  3. Nigdy nie robiłam, ale przepis jest tak prosty, a jednocześnie tak zachęcający, że chyba muszę spróbować, tym bardziej, że bardzo lubię daktyle :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale on musi być słodziutki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz jak w banku, że robię w tym tygodniu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że kremik ci posmakuje;)

      Usuń
    2. Tak jak mówiłam, krem, a raczej gęsty syrop zrobiony. Jest boski, nie wiem czemu tak dlugo zwlekalam. Dzis wyladowal w owsiance ;)

      Usuń
    3. Tak jak mówiłam, krem, a raczej gęsty syrop zrobiony. Jest boski, nie wiem czemu tak dlugo zwlekalam. Dzis wyladowal w owsiance ;)

      Usuń
    4. Naprawdę się cieszę, że wykorzystałaś mój pomysł i syrop przypadł ci do gustu:)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka