poniedziałek, 9 marca 2015

Zupa krem z brokuła i selera

Gdy jakiś czas temu będąc u przyjaciółki jadłam krem brokułowy, a innym razem robiony z pietruszki, marchewki, pora i selera przekonałam się do zup krem. Nie wiem czemu, ale zazwyczaj kojarzyły mi się z bezsmakowym jedzeniem dla małych dzieci, w dodatku moje pierwsze, ubiegłoroczne podejście do tego typu dań było nieudane. Jednak cała ta historia już za mną i teraz będę jadła takie zupki codziennie;)
Pierwsza zupka jaka chcę się z wami podzielić zachwyciła podniebienie moje, mojej siostry i mamy. Krem przygotowałam na bazie brokuła, selera, marchewki i  ziemniaków, które miały nadać kremową konsystencję. Zupkę najlepiej jest zrobić na domowym rosole, ale przypuszczam, że w krytycznej sytuacji nada się też kostka, choć na pewno zmieni ona smak dania.



Składniki:
  • 1/2l rosołu, bulionu warzywnego, ewentualnie wody z kostką/ masą przypraw
  • pół średniego brokuła
  • średni korzeń selera
  • średnia marchewka
  • 3 małe ziemniaki
Selera, marchewkę i ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy na nieduże kawałki, aby szybciej się ugotowały.
Do garnka wlewamy rosół, dodajemy umyte warzywa i gotujemy, aż jarzyny zmiękną. W tym momencie dorzucamy umytego i porozdzielanego na części wcześniej brokuła i gotujemy do miękkości.
Następnie warzywa miksujemy blenderem na krem, w razie potrzeby doprawiamy.
Smacznego;)

Dlaczego warto przygotować zupę krem z brokuła, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • seler jest doskonałym źródłem witaminy C, B, E, wapnia, potasu, cynku; ponadto usprawnia on proces trawienia, obniża ciśnienie, w dodatku oczyszcza on organizm z toksyn,
  • brokuł jest jednym z najzdrowszych warzyw świata;; zawiera mnóstwo witamin C, A, K, kwasu foliowego, potasu i wapnia; jest on świetnym sprzymierzeńcem w walce ze słabymi stawami,
  • marchewka znana jest z zawartości całego szeregu witamin: A, B, C, E, H, K, PP oraz potasu, wapnia, sodu i fosforu.

17 komentarzy :

  1. Uwielbiamy zupy krem z brokuła :) Dodajemy jeszcze podpieczoną na palniku lub w piekarniku paprykę (tak jak cebulę na rosół). Nadaje ona bardzo fajnego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały krem. Bardzo je lubię, są pyszne i bardzo zdrowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak sama się przekonałaś, jedzenie dla dzieci i dziadków bez protez wcale nie jest takie złe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozbroiłaś mnie tym komentarzem;)
      Faktycznie takie jedzonko jest przepyszne.

      Usuń
  4. Krem z brokuła to zdecydowanie moja ulubiona zupa krem :) Z selerem nie jadłam, ale Twoja wersja wygląda niezwykle zachęcająco :):)

    OdpowiedzUsuń
  5. wszelakim kremom mówię wielkie TAK :)

    ps. Zapraszam na konkurs :) (zarówno n blogu, jak i edycję facebookową)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie wezmę udział w konkursie, jutro podzielę się przepisem;)

      Usuń
  6. Ooo, a jutro gotuję zupę z brokułów! :D Ja dodaję cebulę zamiast ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupę z kawałkami brokułów również bardzo lubię;)

      Usuń
  7. chodzi za mną taka zupa, jednak cierpię nie chroniczny brak czasu z racji masy zajęć, coś za coś jak to mówią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, masa zajęć nie sprzyja robieniu w kuchni czegoś bardziej wymagającego niż kanapki, ale jak już będziesz miała czas to zaszalejesz;)

      Usuń
  8. Gdybym nie przeczytał Twojego opisu, to pomyślałbym, że to domowa wersja budyniu agrestowego z dynią albo ciasto na placki ziemniaczano-dyniowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Haha, w sumie wygląda jak budyń agrestowy z dynią XD

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Ja, od niedawna również jestem ich fanką;)

      Usuń
  11. Dla samego kolory warto zrobić :P

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka