poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Cytrynowe babeczki z lukrem

Dziś mam coś dla fanów cytrusowych wypieków. Są to cytrynowe, maślane babeczki polane cytrynowym lukrem. Przygotowałam je z prostego, ucieranego ciasta. Właśnie dzięki długiemu ucieraniu masła z cukrem babeczki są mięciutkie i puszyste.
Swoje babeczki ozdobiłam lukrem przygotowanym na bazie soku cytrynowego, ale możecie po prostu oprószyć je cukrem pudrem. Jednak, ja zachęcam was do przygotowania lukru, bo dzięki niemu ciasto nabierze jeszcze intensywniejszego smaku:)



Składniki na 6 sztuk:
  • 60g masła
  • 30g cukru pudru
  • 2 jajka
  • cytryna
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 140g mąki pszennej typ 650
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Cytrynę sparzamy wrzątkiem. Osuszamy ją i ścieramy jej skórkę na tarce o drobnych oczkach. Sok z cytryny wyciskamy do szklanki.
Masło ucieramy na jasną, puszystą masę. Dodajemy cukier i nadal ucieramy. Wbijamy jajka i miksujemy do połączenia składników. Następnie wsypujemy starta skórkę i powoli wlewamy sok, stale miksując. W tym momencie masa może się lekko rozwarstwić, ale w niczym to nie przeszkadza. Dosypujemy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszamy łyżką, tylko do połączenia składników. Ciasto przekładamy do foremek. Ja użyłam silikonowych.
Babeczki pieczemy przez 30 minut, w piekarniku nagrzanym do 170C.
Smacznego:)

4 komentarze :

  1. Ja nie jestem fanką cytrusowych wypieków, ale Twoje babeczki zachęcają wyglądem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie babeczki na raz. Wygladają świetnie! Prawdziwa ozdoba stołu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytrusy w ciastach zawsze nas odstraszały ale ostatnio się przełamujemy więc babeczki nam się podobają ;)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka