środa, 14 grudnia 2016

Ciasto "zebra"

Dziś mam dla was przepis pochodzący ze starego zeszytu mojej mamy. Zawiera on mnóstwo ciekawych receptur. Część z nich miałam już okazję wykorzystać, a reszta czeka w kolejce. Jeśli jakiś przepis szczególnie przypadnie mi do gustu, to z pewnością się nim z wami podzielę.
Tym razem mam dla was ciasto "zebrę". Po upieczeniu jest ono naprawdę miękkie i puszyste. W oryginale zamiast wody gazowanej jest oranżada, ale ja wolę dodatek tej pierwszej.

Składniki na blachę o wymiarach 24x27cm:
  • 5 jajek
  • szklanka cukru
  • łyżka cukru waniliowego
  • 2,5 szklanki mąki pszennej typ 650
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szklanka oleju
  • szklanka wody gazowanej
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki mąki pszennej typ 650
Całe jajka ubijamy z cukrem przez kilka minut, na jasną puszystą masę. Mąkę przesiewamy z proszkiem i stopniowo dodajemy ją do jaj, stale miksując. Dolewamy olej i miksujemy. Dolewamy wodę i ponownie miksujemy.
Ciasto rozdzielamy na dwie części. Do jednej dosypujemy kakao i mieszamy. Natomiast do drugiej dodajemy 3 łyżki mąki i mieszamy.
Do wyłożonej papierem blachy wlewamy na środek, na przemian ciasta- 2 łyżki kakaowego, 2 łyżki jasnego itd.
Ciasto pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 180C. 
Gdy wystygnie możemy ozdobić je polewą czekoladową.
Smacznego:)

4 komentarze :

  1. Wygląda bajecznie! Bardzo lubimy gdy ciasto ma warstwy lub po prostu ciekawe wnętrze i tu tak właśnie jest :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciasto piekłam całe wieki temu, przypomniałaś mi, że kiedyś często gościło na moim stole :) pozdrawiam świątecznie.

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka