piątek, 16 grudnia 2016

Ciastka orzechowe z polewą czekoladową

Według mnie włoskie orzechy są nieodłączną częścią jesiennych i zimowych wypieków. Wtedy smakują mi najlepiej. Jakiś czas temu przygotowałam dla was ciasto marchewkowe z orzechami i biszkopty orzechowe. Natomiast dziś mam dla was przepis na świąteczne, kruche ciasteczka z polewą czekoladową. Zawierają one zmielone na mączkę orzechy, które nadają im charakterystyczny aromat i smak. Kruche ciach w połączeniu z polewą czekoladową smakują wybornie.



Składniki na 45 ciasteczek:
  • 125g masła
  • 70g cukru pudru
  • 60g orzechów włoskich
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125g mąki pszennej typ 650
  • 125g mąki pszennej pełnoziarnistej
Orzechy włoskie rozdrabniamy blenderem na maleńkie kawałeczki.
W misce ucieramy masło z cukrem, na jasną, puszystą masę. Dosypujemy do niej orzechy. Miksujemy. Dodajemy przesiane mąki i proszek do pieczenia. Ponownie miksujemy.
Ciasto chłodzimy w lodówce przez co najmniej godzinę.
Ciasto wałkujemy na stolnicy na grubość około 5mm. Możemy podsypywać je mąką. Z ciasta wycinamy wybrane kształty i układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka pieczemy przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 180C.
Gdy wystygną możemy ozdobić je polewą czekoladową. Swoją przygotowałam z mlecznej czekolady z dodatkiem niewielkiej ilości mleka.
Smacznego:)

6 komentarzy :

  1. Też uważam, że orzechy włoskie najlepiej smakują jesienią, a poza tym to są moje ulubione orzechy :) A Twoje ciastka wyglądają przepysznie :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię dodawać orzechy włoskie do wypieków, Twoje ciasteczka również bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie. Orzechy włoskie są świetnym dodatkiem do wypieków.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowicie wyglądające ciasteczka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciastka z orzechami są przepyszne a w takich kształtach to już w ogóle cud, miód i orzeszki xD :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Boskie, z chęcią bym skosztowała jedno... albo dwa... albo trzy :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka