sobota, 13 grudnia 2014

Cytrynowe ricotta hotcakes

Dziś mam dla was przepis na ricotta hotcakes w wersji cytrynowej, a w dodatku pełnoziarnistej. Ciasto wyszło pyszne, mięciutkie. Zdecydowanie jest to jedno z lepszych śniadań jakie jadłam.
Swoje śniadanko podałam z kruszonką i miodem.



Składniki na 15 sztuk:
  • 180g ricotty
  • 90g mąki
  • 2 jaja
  • 1/3 szklanki mleka
  • łyżeczka cukru
  • sok z co najmniej jednej cytryny
  • starta skórka z cytryny
  • proszek do pieczenia
Białka ubijamy z cukrem na sztywną pianę.
W drugiej misce miksujemy resztę składników na gładką masę. Następnie dodajemy do nich białka i delikatnie mieszamy łyżką.
Placuszki smażymy na suchej, dobrze rozgrzanej patelni.
Smacznego:)

Dlaczego warto upiec cytrynowe ricotta hotcakes, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • ser ricotta oprócz tego, że zawiera nie mało białka, kryje w sobie też wapń i fosfor,
  • cytryna chociaż nie jest najlepszym źródłem witaminy C, to zawiera witaminy B oraz E, a także potas, żelazo, sód i magnez.

2 komentarze :

  1. Pierwszy raz wyszły mi tak dobre pancakesy... mam już kilka średnio udanych prób za sobą - ale ta była zdecydowanie... pyszna. Testowanie Twoich przepisów przywraca mi wiarę w dobre blogi - tzn. ze sprawdzonymi przepisami. Ten jest naprawdę super i dopisuję go do mojej nowo utworzonej "listy piątkowych kolacji" ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam więc nadzieję, że nie zawiedziesz się na żadnym przepisie:)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka