wtorek, 23 grudnia 2014

Ekspresowe pierniczki

Wczoraj w końcu upiekłam pierniczki na święta. Robiąc ciasto wzorowałam się na starym, domowym przepisie, z którego ciasteczka zawsze się udają. W nowszej wersji wprowadziłam wiele zmian i chociaż użyłam mąki pełnoziarnistej, myślę że żaden smakosz pierników nie wyczułby tego;)
Poza tym ciasto na nie robi się wręcz ekspresowo, więc są idealne dla osób, które wszystkie wypieki zostawiają na 24 grudnia.


Składniki na około 30 sztuk:
  • 100g oleju 
  • 100g miodu
  • łyżeczka przyprawy do piernika
  • łyżka kakao (można pominąć)
  • 2 jajka
  • 240g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • proszek do pieczenia
Do miski wlewamy olej oraz miód i dokładnie mieszamy łyżką. W przypadku miodu, który jest już twardy, należy go podgrzać aby się rozpuścił.
Następnie dodajemy kakao i przyprawy, wbijamy jaja, po czym mieszamy ciasto jak najdokładniej- aż powstanie jednolita masa.
Na koniec przesiewamy partiami mąkę i proszek do pieczenia, za każdym razem dokładnie mieszając. Ciasto powinno wyjść miękkie i luźne.
Przekładamy je na stolnice i wałkujemy dość grubo- 7-8 mm. Wykrawamy ulubione kształty, układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180C na około 12 minut.
Po upieczeniu i wystygnięciu pierniczki można ozdobić polewą czekoladową. Ja użyłam czekolady gorzkiej- rozpuściłam ją z kilkoma łyżkami mleka i udekorowałam ciastka.
Pierniczki są miękkie, jednak warto schować je w szczelnie zamykanym pojemniku.
Smacznego;)

Dlaczego warto przygotować pierniczki z polewą z gorzkiej czekolady, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach kilku składników:
  • mąka pszenna pełnoziarnista jest doskonałym źródłem błonnika, potasu, żelaza i miedzi, ponadto zawiera cenne witaminy z grupy B,
  • gorzka czekolada zawiera całe złoża magnezu, potas i żelaza, co więcej kryje ona w sobie liczne substancje, dzięki którym pobudza mózg do pracy.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka