piątek, 12 grudnia 2014

Placuszki orzechowe

Dzisiaj przygotowałam coś dla miłośników orzechów. Są to proste placuszki, idealne na śniadanie. Dzięki tamu, że do ciasta dosypałam mąkę orzechową, mają one piękny aromat i smak. 
Jako dodatki do placuszków na pewno sprawdzą się: banan, syrop klonowy i orzechy. Jednak w wersji letniej, równie dobrze będą smakowały z sezonowymi owocami.




Składniki na 30 placuszków:
  • 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (ja użyłam żytniej)
  • 1,5 szklanki mleka
  • 80g mąki orzechowej
  • jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • łyżeczka miodu
Do miski przesiewamy mąki. Dodajemy mleko, jajko, sól, proszek do pieczenia i miód. Miksujemy. Placuszki smażymy na patelni bez dodatku tłuszczu lub na przykład na oleju kokosowym.Jeden placuszek to jedna łyżka ciasta. Odwracamy je, gdy na cieście pojawią się bąbelki.
Smacznego:)

Dlaczego warto przygotować placuszki orzechowe, czyli krótko o wartościach odżywczych i właściwościach orzechów:
  • orzechy włoskie znane są z zawartości wielu substancji odżywczych, na których opisanie poświęca się wiele stron, ale ja powiem tylko o kilku z nich; orzechy są kopalnią kwasów omega-3, ponadto dzięki niemałej zawartości fosforu korzystnie wpływają na pracę mózgu, a witaminy A i E oraz szereg innych substancji polepszają stan naszej cery. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka