środa, 10 grudnia 2014

Pieczona owsianka pomarańczowa

Dziś mam dla was przepis na jedno z moich ulubionych śniadań. Jest to pieczona owsianka. Podałam ją w wersji pomarańczowej z  musem bananowym.
Oczywiście sok pomarańczowy można zastąpić mlekiem, a podać owsiankę w innej wersji smakowej na przykład czekoladowej, z dodatkiem truskawek, wiśni. Tak naprawdę można dodać wiele różnych składników, to zależy tylko od naszej twórczości;)
Zachęcam do wypróbowania przepisu, bo naprawdę warto;)



Składniki na jedną porcję:

  • 50g dowolnych płatków pełnoziarnistych (ja użyłam owsianych i jęczmiennych)
  • jajko
  • sok z pomarańczy
  • łyżeczka ksylitolu/ miodu 
  • banan
Płatki, jajko, sok i ksylitol dokładnie mieszamy (można to zrobić wieczorem, a piec dopiero następnego dnia).
Na dno miseczki (oczywiście nadającej się do pieczenia w wysokich temperaturach) wkładamy drobno pokrojonego banana, który po upieczeniu stworzy słodki mus, a na wierzch masę z płatków.
Owsiankę pieczemy przez około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180C.
Smacznego:)

Dlaczego warto przygotować pieczoną owsiankę pomarańczową, czyli o wartościach odżywczych o właściwościach kilku składników:
  • pełnoziarniste płatki owsiane zawierają najwięcej białka spośród wszystkich zbóż, ponadto jak przeczytałam na tej stronie owies zawiera substancje, które likwidują zły nastrój;)
  • pomarańcza jest utożsamiana z dużą zawartością witaminy C, ale oprócz niej kryje w sobie nie mało witamin grupy B, a nawet potas.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka