czwartek, 18 sierpnia 2016

Pieczony kalafior

Kalafior najczęściej jem po prostu ugotowany i polany bułką tartą lub domowej roboty sosem czosnkowym. Jednak tym razem, aby nieco urozmaicić swój posiłek, postanowiłam upiec go w piekarniku. Kalafior przyprawiłam solą, pieprzem, papryką i czosnkiem, dzięki czemu stał się on aromatyczny i bardzo smaczny.
Pieczony kalafior najlepiej smakuje od razu, po wyjęciu z piekarnika.



Składniki:

  • 800g kalafiora
  • 5 łyżek oleju
  • 3 ząbki czosnku
  • sól
  • pieprz
  • papryka ostra
  • papryka słodka
Kalafior myjemy, odcinamy liście i kroimy go na nieduże różyczki.
Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę do miseczki. Dolewamy do niego olej i dosypujemy pozostałe przyprawy wg, uznania. Mieszamy.
Kalafior układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i polewamy go mieszanką przypraw i oleju. Pieczemy go przez około 30-35 minut w piekarniku nagrzanym do 180C. 
Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzamy czy kalafior jest upieczony- wbijamy w niego widelec.
Smacznego:)

5 komentarzy :

  1. Bardzo lubię kalafiora w takiej formie, ale jeszcze bardziej takiego po prostu ugotowanego w wodzie, bez żadnych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam jeszcze tak przyrządzonego kalafiora. Zazwyczaj gotuję :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja osobiście pieczony kalafior po prostu uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. jeszcze nie jadłam pieczonego kalafiora! świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję, że skusiłbym się na takiego kalafiora :D

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka