środa, 8 czerwca 2016

Gofry bananowe

Do tej pory dzieliłam się z wami czterema przepisami na gofry- marchewkowe, żytnie, pomarańczowe i z makiem. Dziś mam dla was kolejne- bananowe. Gofry są chrupiące, a gorące mają intensywny smak i zapach bananów, który można poczuć już podczas pieczenia. Świetnie komponują się z masłem orzechowym i owocami.




Składniki na 6 sztuk:
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 nieduże, dobrze dojrzałe banany
  • 1/2 szklanki mleka
  • jajko
W misce miksujemy banana, aż do otrzymania gładkiej masy. Dodajemy żółtko (białko wbijamy do drugiej miski), mleko, proszek do pieczenia i przesiane mąki. Miksujemy, aż do otrzymania jednolitej konsystencji.
W drugiej misce ubijamy białko na sztywną pianę. Dodajemy je do gotowego ciasta i mieszamy łyżką. 
Gofry pieczemy w nagrzanej, delikatnie natłuszczonej gofrownicy. Moim wystarczyło 6 minut, ale czas musicie ustalić sami, bo zależy on od mocy urządzenia i grubości gofrów.
Smacznego:)

5 komentarzy :

  1. Gofry bananowe to jedne z moich ulubionych ;) Masło orzechowe wspaniale do nich pasuje, a do tego ciemna czekolada ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah gofery! Kusisz tymi serduszkami i to z takimi dodatkami! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wyobrażam sobie ten smak! Zwłaszcza opcja z masłem orzechowym jest dla mnie kusząca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym kupiła gofrownicę, ale mam już taki podobny opiekacz do kanapek i boję się że się zatuczę tak tym wszystkim :-)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka