sobota, 8 sierpnia 2015

Ciasto czekoladowe z burakiem

Jestem amatorką wszelkiego rodzaju "uzdrowionych" ciast. Zatem, gdy jakiś czas temu widziałam pomysł na czekoladowe ciasto z buraków, musiałam je zrobić. Wydawało mi się, że 300g buraka zepsuje smak wypieku, ale na szczęście się myliłam. W cieście ciężko wyczuć jakikolwiek posmak warzywa. Nawet mój brat, który zdecydowanie woli tradycyjne wypieki, nie domyślił się co zjadł.
Zatem zachęcam do wypróbowania przepisu.:)



Składniki na tortownicę 26cm:
  • 300g buraka
  • 100g czekolady gorzkiej
  • 3 jajka
  • 1/4 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 50g mąki owsianej
  • 50g mąki ryżowej
  • 1/2 szklanki kakako
  • proszek do pieczenia
Buraka obieramy, myjemy, kroimy w drobną kostkę i gotujemy, aż do miękkości.
Gdy trochę ostygnie blendujemy go na gładkie puree, dodajemy do niego roztopioną wcześniej czekoladę oraz cukier i dokładnie miksujemy. Wbijamy jajka, wlewamy mleko i olej. Całość łączymy. Na koniec dodajemy resztę przesianych składników i ponownie miksujemy. 
Ciasto przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy je przez 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180C.
Smacznego:)

10 komentarzy :

  1. kocham takie nietypowe połączenia! pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że zjadłam już wszystkie buraki. Ale to nie problem, na pewno zrobię <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno było wspaniałe, bo burak wszystkiemu potrafi nadać mnóstwa smaku :) Wygląda przepysznie i baaaaaardzo czekoladowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio robiłam ciasto czekoladowe z cukinią i mnie zachwyciło, teraz kolej na ciasto z burakiem :) Przepis zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No musimy je zrobić! Szkoda, że nie ma zdjęcia w przekroju ale podejrzewamy, że jest pulchne ale wilgotne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu nie zrobiłam zdjęć przekroju, no ale już trochę na to za późno:D
      Tak, ciasto było pulchne i wilgotne;)

      Usuń
  6. Wygląda świetnie! Koniecznie muszę takie upiec:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wyszło takie, jak opisujesz - wilgotne, mięciusieńkie i nie czuć w nim buraka.Jednak ja piekłam w mniejszej tortownicy. Kolejny sprawdzony pomysł na podniesienie poziomu hemoglobiny ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę, że ciasto ci smakowało!;)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka