poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Placki dyniowe

Dziś mam dla was kolejny przepis z wykorzystaniem dyni. Tym razem są to proste placuszki. Idealnie sprawdzą się w roli pożywnego, słodkiego śniadania lub dania na wynos. Możemy podawać je z dżemem, świeżymi owocami, serkiem wiejskim czy twarożkiem.





Składniki:
  • 1/2 szklanki puree dyniowego
  • 3/4 szklanki mąki kukurydzianej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżeczki cukru/ ksylitolu
Puree, cukier i jajka dokładnie miksujemy. Dodajemy przesiane mąki, przyprawy, proszek do pieczenia i wlewamy mleko. Całość ponownie miksujemy, aż do uzyskania gładkiej konsystencji.
Placuszki smażymy na dobrze rozgrzanej patelni, suchej lub z niewielką ilością oleju rzepakowego.
Smacznego:)

9 komentarzy :

  1. Uwielbiam placki z dyni, z dodatkiem cynamonu :) Z innymi przyprawami jak dotąd ich nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, chętnie bym ich skosztowała :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam placki dyniowe - niezastąpiona słodycz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentują się wspaniale, ale sam nigdy nie robiłem

    OdpowiedzUsuń
  5. Dyniowych jeszcze nie robiłam. Wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dynia nadaje pięknego koloru wypiekom :)
    Dziś zapiekłyśmy pierwszą dynie hokkaido z naszego ogródka i smakuje jak dobry, wysokoskrobiowy ziemniak :P Smaczna ale mało dyniowa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam te placuszki z drobną zmianą - zamiast puree z dyni użyłam startej na papkę cukinii. Efekt? Moim zdaniem bardzo smaczny i "pożyteczny" posiłek. Pochwała za proporcje składników i ciekawe przyprawy ;-)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka