niedziela, 23 sierpnia 2015

Flatbread z warzywami i mozzarellą

Flatbread jest rodzajem pieczywa z patelni. Swoje chlebki przygotowałam na bazie mąki pełnoziarnistej oraz jogurtu, a podałam je z warzywami, sosem pomidorowym i mozzarellą.
Flatbread przygotowuje się bardzo szybko, a jest on doskonałym, pożywnym obiadem. Dodatki możemy wybrać wedle naszego gustu, za każdym razem inne, a mamy gwarancję, że chlebki nam się nie znudzą.

Składniki na 8 chlebków:
  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej (lubella 3 zboża)
  • 300g jogurtu greckiego
  • 2/3 łyżeczki soli
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • pęczek świeżego szczypiorku
Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy jogurt, sól, proszek do pieczenia i posiekany szczypiorek. Całość mieszamy i zagniatamy ręką.
Ciasto przekładamy na stolnicę. Dzielimy je na 8 równych części i każdą wałkujemy na grubość około 1,5cm lub formujemy w rękach.
Chlebki smażymy na dobrze rozgrzanej, suchej patelni, po kilka minut z obu stron.
Ja po pierwszym odwróceniu posmarowałam je sosem, położyłam resztę dodatków i mozzarellę.
Podajemy cieple lub wystudzone.
Smacznego:)

4 komentarze :

  1. Nie słyszałyśmy nawet nigdy o takich chlebkach :) Ciekawie i apetycznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te chlebki, a z takimi dodatkami wyglądają przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na praktyczne drugie śniadanie do szkoły - zamierzam wykorzystywać w różnych kombinacjach w tym roku szkolnym ;-) Ale te chlebki są mi dobrze znane, bo robi je moja babcia (z tym że ona woli kefir niż jogurt). Ja twierdzę, że Twoja wersja dużo bardziej mi odpowiada, bo ma wszystko, czego potrzebuję do szczęścia... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem będę zaglądała do twojego pojemniczka i sprawdzała z czym je zajadasz;)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka