niedziela, 16 sierpnia 2015

Śniadaniowe inspiracje 10

Dziś  mam dla was kolejny post z serii śniadaniowych inspiracji. Jest to już dziesiąty "pucharkowy" wpis i mam nadzieję, że nadal chcecie oglądać moje śniadania.;)

Na pierwszym zdjęciu znajduje się prosty budyń kukurydziany z dodatkiem dyni, banana i cynamonu. A żeby śniadanie nie kojarzyło się całkowicie z jesienią, jego wierzch ozdobiłam borówkami.
Do garnka wsypujemy 40g zmielonej na mąkę kaszy kukurydzianej, dodajemy solidną łyżkę puree dyniowego, banana pokrojonego w plastry, pół łyżeczki cynamonu oraz 3/4 szklanki mleka. Całość gotujemy przez około 8-10 minut.


Kolejna propozycja jest dość zaskakująca. Mama nie chciała uwierzyć w to, że je buraka. W pucharku znajduje się kaszka jaglana na mleku z dodatkiem kakao i właśnie buraka, którego wcale nie poczujecie.;) Wierzch śniadania ozdobiłam serkiem wiejskim i brzoskwiniami.
Do garnka wsypujemy 50g kaszy jaglanej. Dodajemy 70g zmielonego na puree, ugotowanego wcześniej buraka, łyżeczkę cukru, kakao i 3/4 szklanki mleka. Całość gotujemy przez 15 minut.


Następna propozycja również zawiera warzywo- cukinię. Są to płatki owsiane ugotowane z bananem i startą cukinią na mleku. Podałam je z serkiem wiejskim i jagodami.
Na tarce o grubych oczkach ścieramy 1/4 malej cukinii i banana. Wrzucamy je do garnka, wbijamy jajko, wsypujemy 50g płatków, dokładnie mieszamy. Dolewamy troszkę wody i gotujemy, aż płatki będą miękkie.


I znów warzywo...;) Tak jak za pierwszym razem jest to dynia. Dodałam ją do płatków orkiszowych gotowanych na mleku z dodatkiem siemienia lnianego. A na wierzchu znów borówki.
Do garnka wsypujemy 50g płatków orkiszowych, łyżeczkę cukru, łyżkę siemienia lnianego. Dodajemy 2 łyżki puree dyniowego. Zalewamy szklanką mleka. Całość gotujemy przez kilka minut.


A na koniec mam dla was porcję płatków jaglanych ugotowanych na mleku sojowym z bananem. Na śniadanko kolejny raz powędrowały borówki w towarzystwie malin.
Do garnka wsypujemy 50g płatków jaglanych, pokrojonego banana oraz wlewamy 3/4 szklanki mleka. Całość gotujemy przez 3 minutki.

8 komentarzy :

  1. Mi się najbardziej podoba chyba budyń kukurydziany z dynią i cynamonem, ale wszystko wygląda tak cudownie, że niczym bym nie pogardziła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy tyle dyni, że budynie i kremy z tym warzywem/owocem goszczą u nas chyba zbyt często :P
    Super śniadanka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym się skusiła na ostatnią opcję, tylko zamiast malin wrzuciłabym truskawki. Już parę miesięcy temu obiecałam sobie, że kupię i spróbuję jaglanki, ale jakoś mi nie po drodze :P

    Zapraszam do zajrzenia na mojego bloga ze słodkościami: www.livingonmyown.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz jej koniecznie spróbować, bo jest naprawdę smaczna;)

      Usuń
  4. Szkoda, że coraz rzadziej dodajesz Inspiracje, bo czasami zaczyna mi brakować pomysłu na jakąś pychotkę w stylu "pucharka" ;-( Wszystkie pomysły mnie zachwyciły, a zwłaszcza budyń z dynią i kaszka buraczana. Teraz niecierpliwie czekam na kolejną porcję podpowiedzi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, że wszystkie pomysły przypadły ci do gustu!;)
      Kolejna porcja inspiracji jest w trakcie tworzenie:)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka