poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Naleśniki dyniowe

W mojej naleśnikowej kolekcji nie mogłoby zabraknąć ślicznych, żółciutkich, dyniowych placuszków. Zatem po zrobieniu puree zabrałam się za ich smażenie. Do ciasta celowo dodałam mąkę kukurydzianą i kurkumę (jeśli jej nie macie, możecie pominąć), aby jeszcze bardziej podkreślić dyniowy kolor.
Ciepłe naleśniki mają łatwo wyczuwalny, dyniowy smak. Tak, jak chciałam. Świetnie komponują się z wszelkimi jabłkowymi przetworami, ale równie dobrze smakują z custardem i malinami.



Składniki na 10 sztuk:
  • 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
  • 2/3 szklanki mąki owsianej*
  • 1 szklanka mleka
  • 2/3 szklanki wody gazowanej
  • 1/2 szklanki puree dyniowego
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli
*Jeśli nie macie mąki owsianej, tak jak ja, możecie zmielić płatki lub zastąpić ją pszenną.

Do miski wbijamy jajka, dodajemy puree i miksujemy. Wsypujemy przesiane mąki, cukier, sól, kurkumę. Wlewamy mleko i wodę. Ciasto ponownie miksujemy, aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Jego gęstość może się różnić ze względu na dodatek puree, które z każdej dyni wychodzi nieco inne. Zatem ciasto możecie rozrzedzić wodą, albo zagęścić mąką.
Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej, suchej lub delikatnie natłuszczonej patelni.
Smacznego:)

9 komentarzy :

  1. Jak tylko dopadnę dynię, robie te nalesniki! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ale cieniutkie wyszły! u mnie zawsze są grube buły... zgotuję Twoje naleśniki, jak tylko moje dynie podrosną :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny pomysł z tym wykorzystaniem dyni do naleśników;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam naleśniki z dyni, a jeszcze bardziej placki z jej udziałem ;) Twoje wyglądają cudownie i chętnie bym teraz takie zjadła z moimi słoiczkowymi antonówkami :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają na delikatne i sprężyste :) Nabrałyśmy ochotę na naleśniki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolor mają cudny!
    Koniecznie muszę spróbować takie zrobić, bo dynia to mój jesienny faworyt :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka