piątek, 28 sierpnia 2015

Naleśniki szpinakowe

Tym razem mam dla was przepis na zieleniutki naleśniki. Swój kolor zawdzięczają sporej ilości szpinaku, który zblendowałam i dodałam do ciasta. Moje naleśniczki podałam w słodkiej wersji, z truskawkami, ale z powodzeniem możecie zjeść je na przykład z kurczakiem, serem i warzywami. 
Jeśli nie macie w domu mąki orkiszowej, to możecie oczywiście zastąpić ją pszenną.



Składniki na 8 sztuk:
  • 1/2 szklanki mąki orkiszowej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej typ 650
  • 200g mrożonego szpinaku
  • 2 jajka
  • szklanka mleka
  • 1/2 szklanki wody gazowanej
  • łyżka oleju
  • łyżka cukru
  • szczypta soli
Szpinak blendujemy na gładką masę. Jeśli macie mocny blender nie musimy go wcześniej rozmrażać. Dodajemy do niego jajka, mleko, olej, wodę i miksujemy na gładką masę. Wsypujemy przesiane mąki oraz cukier i sól. Ponownie miksujemy.
Naleśniki smażymy na dobrze rozgrzanej, suchej patelni.
Smacznego:)

7 komentarzy :

  1. Pyszne naleśniki :) Z chęcią zjadłabym takie na obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny mają kolor i zapewne smakują wspaniale ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolor powalający :D Świetne te naleśniki wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie wspaniałości smakują jeszcze lepiej z sosem malinowym, pycha !

    OdpowiedzUsuń
  5. Naleśniki kocham mniej niż szpinak, ale w tym wypadku cudownie się uzupełniają.

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka