niedziela, 9 sierpnia 2015

Lody bananowe

Lody są według mnie nieodłączną częścią lata. Chociaż jem ich bardzo mało, to obok takich domowych nie potrafię przejść obojętnie. Robiłam je już wielokrotnie, w kilku wersjach smakowych, ale ostatnio rządzą banany.
Lody są dość sycące, łatwo się nimi najeść. Jednak nie są zbite, ich konsystencja jest idealnie gładka.
Jeśli nie przepadacie za bananami zamiast curdu bananowego możecie zrobić brzoskwiniowy, jagodowy czy malinowy.
Swoje lody podałam z frużelina jeżynową, na którą przepis podam za niedługo oraz z ciastkiem migdałowym.




Składniki:
Śmietanę ubijamy na sztywno. Curd przekładamy do miski, dodajemy do niego śmietanę i dokładnie miksujemy.
Masę wkładamy do zamrażarki, włożoną do szczelnie zamykanego pojemniczka.
Lody miksujemy co 1-2 godziny. Powinny być gotowe po około 6 godzinach.
Jeżeli nie zamierzamy jeść ich w dniu przygotowania i będziemy mrozić je dłużej, to przed podaniem należy wyjąć je na około pół godziny, aby zmiękły.
Smacznego:)

7 komentarzy :

  1. Przez chwilę zastanawiałam się czym jest curd bananowy :D Dobrze, że jest odnośnik do posta, który mówi jak o robić. Pychotka. Lody w upalne dni to zbawienie! W dodatku lody domowe- nie dość, że zdrowsze od kupnych- to wiemy co zawierają :D

    Pozdrawiam,
    http://healthy-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja :-) muszę sobie takie zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musiały być przepyszne !! :) Ja dziś jadłam domowe bananowo - brzoskwiniowe z mleczkiem kokosowym, a na podwieczorek też zapewne jakiegoś zjem (już kupnego :P), choć na pewno Twoim nie dorównają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje lody musiały smakować cudownie! Muszę wypróbować to połączenie;)

      Usuń
  4. Lody bananowe w różnych wariacjach smakowych robi ostatnio często... może za często bo ile można jeść bananów xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mojego doświadczenia wynika, że banany nie mogą się przejeść, ale czasem warto zjeść też coś innego;)

      Usuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka