środa, 12 sierpnia 2015

Bliny

O zrobieniu blin myślałam już od dłuższego czasu, ale jakoś nie mogłam się za nie zabrać. W końcu przejrzałam przeróżne przepisy w internecie, sprawdziłam z czym się je podaje. Oczywiście żadna znaleziona receptura nie odpowiadała mi w 100%, dlatego też zrobiłam bliny po swojemu i  jestem usatysfakcjonowana.
Podobno bliny najczęściej podaje się z kawiorem, ale ja jakoś nie miałam go w lodówce i podałam je na słodko. Jabłka podsmażyłam na maśle z cynamonem. To było pyszne.;)





Składniki na 25 sztuk:
  • 100g mąki pszennej typ 650
  • 100g mąki gryczanej
  • 300ml mleka
  • 2 jajka
  • 15g drożdży
  • łyżeczka cukru
  • szczypta soli
Z połowy ciepłego mleka, drożdży i cukru przygotowujemy rozczyn- wszystkie składniki mieszamy i odstawiamy na bok.
Białka jaj ubijamy na sztywną pianę z dodatkiem soli.
Do miski przesiewamy mąki, dodajemy żółtka, resztę mleka oraz rozczyn. Całość dokładnie miksujemy. Dodajemy do niego ubite białka i mieszamy łyżką. Ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę, do podwojenia objętości.
Po tym czasie smażymy niewielkie bliny na oleju rzepakowym (tak jak ja) lub  na suchej patelni.
Smacznego:)

6 komentarzy :

  1. Takich jeszcze nie robiłam, na pewno pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, jak jadłam takie właśnie z jabłkami w Petersburgu, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nigdy nie jadłam blin, ale jestem pewna, że bym polubiła - smaki w 100% w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak bliny najczęściej podaje się z kawiorem, ale wg. mnie nie jest on smaczny.
    Takie w wersji na słodko muszą być bardzo pyszne.
    Chyba muszę sobie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cyba jeszcze nigdy ich nie jadłyśmy. Może kiedyś nasza babcia nam je "sprzedała" a my pochłonęłyśmy je jako jakieś placki ale same nigdy ich nie robiłyśmy :)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka