środa, 12 sierpnia 2015

Sernik z polewą truskawkową

Od kiedy polubiłam serniki zaczęłam piec je naprawdę często. Dzieliłam się z wami już nie jednym przepisem na nie. Dziś mam dla was serniczek, który szczerze mówiąc przebił wszystkie poprzednie. Masa serowa wyszła po prostu idealna, gładka, kremowa. Natomiast spód z dodatkiem kakao jest kruchy, ale nie rozpada się, ani nie jest zbyt twardy. Wierzch serniczka polałam dodatkowo prosta polewą truskawkową. Palce lizać!;)





Składniki na tortownicę 26cm:
Spód:
  • 75g mąki ryżowej
  • 25g kakao
  • 4 łyżeczki cukru
  • 50g masła
Masa serowa:
  • 750g sera białego, zmielonego na gładką masę
  • 250g jogurtu greckiego
  • 3 jajka
  • 2/3 szklanki cukru
  • sok z połowy cytryny
  • łyżka cukru waniliowego
Mus truskawkowy:
  • 300g truskawek, mrożonych lub świeżych
  • łyżeczka pektyny
  • 4 łyżeczki cukru
Składniki na spód szybko zagniatamy. Ciasto wykładamy na dno tortownicy, wyrównujemy je. Wstawiamy do lodówki na pół godziny.
Ser biały i jogurt dokładnie miksujemy. Jajka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym, dodajemy do masy serowej i dokładnie mieszamy. Na koniec wlewamy sok z cytryny i całość dokładnie miksujemy.
Spód sernika pieczemy przez 7 minut w temperaturze 180C. Po tym czasie wylewamy na niego masę serową i pieczemy przez kolejną godzinę.
Truskawki blendujemy na gładką masę. Zagotowujemy je i dodajemy pektynę wymieszaną z cukrem. Stale mieszając gotujemy przez 4 minuty.
Na przestygnięty sernik wylewamy polewę truskawkową (jeśli za szybko stężeje możecie, przed ozdobieniem sernika, krótko ją podgrzać).
Sernik chłodzimy w lodowce, najlepiej przez noc.
Smacznego:)

9 komentarzy :

  1. Wygląda idealnie, a te wszystkie warstwy cudownie ze sobą współgrają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Jeśli masz ochotę wziąć udział w zabawie zapraszam na mój blog
    http://magiakasi.blogspot.com/2015/08/nominacje-do-liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś wręcz nienawidziłam, a teraz jest to moje ulubione ciasto! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie serniki! Bardzo apetyczny CI wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. My też wielbimy serniki, że kiedyś robiłyśmy jakiś co każdy weekend. Niestety od jakiegoś czasu musimy przystopować z nabiałem. Jednak minęło już trochę czasu więc jesteśmy bliżej końca detoksu xD
    Serniczek z lotu ptaka jak i w przekroju prezentuje się fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny sernik, polewa przebija wszystko :)

    Ps. Cudna paterka <3

    OdpowiedzUsuń

Zobacz też:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka